LPG Expert

Renumele ne recomanda.
img

Sisteme de alimentare alternativa cu GPL pentru motoare cu injectie directa de benzina

Motoarele concepute sa functioneze in regim de ardere stratificata, reprezinta ultima generatie de motoare cu aprindere prin scanteie, oferind, fata de injectia de benzina clasica, avantaje disponibile inainte doar la motoarele Diesel. Principiul de functionare, imprumuta de la motorul Diesel injectia directa de combustibil in camera de ardere - dupa efectuarea admisiei si compresiei de aer, fiind posibila admisia  unei cantitati mai mari de aer precum si un raport de compresie marit, in favoarea cresterii randamentului ciclului motor, deoarece nu mai apare riscul de autoaprindere al amestecului combustibil, acesta formandu-se direct in cilindru dupa efectuarea compresiei. Este astfel posibila functionarea cu amestec sarac de combustibil, deoarece se poate asigura un amestec suficient de bogat si predispus la aprindere in zona bujiilor. Aparitia oxizilor de azot in acest caz este compensata prin folosirea unor tobe catalitice speciale. Principala problema la adaptarea acestor motoare si pentru functionarea pe GPL este lipsa posibilitatii de efectuare a injectiei de GPL in acelasi mod ca la benzina. Exista in acest sens cercetari prin care se incearca folosirea elementelor de inalta presiune de la sistemul de alimentare cu benzina, fapt ce ar elimina orice diferenta intre functionarea pe benzina si cea pe GPL. Deocamdata, pentru anumite motoare, este posibila utilizarea sistemelor de injectie secventiala de GPL special adaptate in acest sens de catre producatori. Datorita particularitatilor sale, astfel de kituri sunt disponibile la comanda, marcile prezente in Romania oferind kituri pentru urmatoarele tipuri de motoare:

 
Pentru grupul VAG (Audi, Seat, Skoda, Volkswagen), sunt disponibile sisteme GPL marca PRINS pentru motoare cu urmatoarele coduri: BWK, BLG, CAVC, BPY, CAXA, CDAA, CAWB, CBZB, CCZB, CAVD, BGB, CDHA, CDHB, CDNC, BWE, BPJ, AUK, CDNB, CAXC, BWA.

 


Landi Renzo are dezvoltate sisteme GPL pentru injectie directa la motoarele cu codurile: CBZA, CBZB, CAXA, CAVA, BLG, BLF, BWA.

 


 BRC pune la dispozitie sisteme pentru motoarele VW cu codurile: BLP, BVY, BPY, BWA, BMY,CDHA, CDHB pentru acelasi producator de motoare si in plus, pentru Peugeot 308 1.6i 16V turbo, 2007 110 kW cod motor 5FX si pentru Mazda CX-7 2,3i -16V, Turbo, 191 kW, cod motor L3.


Listele de mai sus nu sunt restrictive, fiecare producator studiind in continuare posibilitatea adaptarii de noi motoare. Din acest motiv va recomandam sa ne contactati in cazul in care motorul dumneavoastra nu se regaseste in listele de mai sus.
Este posibil totodata ca anumite variante sa nu mai fie disponibile pe piata in prezent.